Wat is ‘beelddenken’?
Ongeveer 5% van alle leerlingen denkt en leert in beelden in plaats van in woorden. Deze kinderen verwerken informatie primair via de rechterhersenhelft. Bij woord- of taaldenkers gaat dit primair via de linkerhersenhelft. De lesstof op scholen wordt veelal in de ‘woord- en taalvorm’ aangeboden, waardoor beelddenkers de aangeboden lesstof niet goed begrijpen of onthouden. 

Veel kinderen lopen hierdoor het risico vast te lopen op school. Daarbij kan frustratie een rol gaan spelen bij het kind. De gevolgen van het niet tijdig signaleren van het beelddenkende kind kunnen groot zijn. Trajecten om te onderzoeken of er sprake is van gedragsproblematieken, concentratiestoornissen of zelfs ADHD of ADD komt helaas niet zelden voor. Maar het is met name zonde van de tijd, want de ontwikkeling van je kind gaat gewoon door.

 

hartjeWil jij weten of je een beelddenker bent?
Doe de test HIER


Hoe kan ik jou, de beelddenker, helpen?
Als beelddenker heeft een kind doorgaans veel moeite met het verwerken van de lesstof die op school aangeboden wordt. Als Trainer Beelddenken bied ik beelddenkende kinderen handvatten om woorden te vertalen naar beelden. Met deze handvatten wordt het voor het beelddenkende kind eenvoudig om dit met alle lesstof te gaan doen. Zo worden beelddenkers in staat gesteld het woordgerichte schoolsysteem te doorlopen. Maar ook om zich later in de maatschappij informatie eigen te maken. De krachtige eigenschap van een beelddenker – eenmaal verkregen informatie vergeet een beelddenker nooit meer – is hierbij een groot voordeel!

2015-08-26-21-36-24.hersenenDe training
Een training bestaat uit losse sessies van elk één uur. De sessies vinden – in overleg – tijdens schooltijd op school plaats of bij het kind thuis. Hoeveel sessies er nodig zijn, is geheel afhankelijk van het kind.


Voor meer informatie over tarieven KLIK HIER